And it just keeps on getting better

Hey daar Nederland! Hoe is het in aan de andere kant van de wereld? Deze kant is in ieder geval super! Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen(zeg ik dit echt elke keer?)maar goed genoeg slap geleuter. Tijd voor verhalen uit Nieuw Zeeland.

Taupo: tongariru madness.

Mijn laatste verhaal kwam vanuit Wellington, de volgende halte op de tour was Taupo. Taupo ligt aan een gigantisch kratermeer(lake Taupo, hoe zou deze stad aan zijn naam zijn gekomen???), deze krater is het gevolg van een van de grootste vulkanische uitbarstingen die de aarde ooit heeft gekend. Gelukkig is deze vulkaan al een tijdje uitgeblazen, er zijn echter nog wel andere vulkanen in de buurt(waarvan 1 er 10jaar geleden nog is uitgebarsten). Wat valt er te doen in Taupo? Een hele hoop, maar de 2 top-attracties zijn skydiven en de tongarirucrossing. Ik koos voor deze laatste optie. De tongariru is een vulkaan en daaromheen liggen nog 2vulkanen(o.a. mount doom uit lord of the rings))waar je in een uurtje of 8 een prachtige tocht omheen kan maken. Dus vroeg uit de veren en lopen tot je er bij neervalt! Nou was dit zeker het zwaarste wat ik tot nu toe op mijn reis heb gedaan, maar ook zeker een van de tofste dingen. Panorama's die werkelijk waanzinnig zijn, zo ver het oog rijkt en oogstrelend. Mount Doom beklimmen is optioneel en wordt geclassifisceerd als een zeer gevaarlijke klim. Gelukkig ben ik zonder vrees(en zonder scheuren) naar boven gelopen/geklommen/gekropen om vervolgens weer weggeblazen te worden(bijna letterlijk) door de fenomale uitzichten. De weg naar beneden was nog zwaarder, weliswaar in 1/4 van de tijd maar aangezien de berg nogal stijl was en de grond nogal los, was het meer glijden dan lopen. Een leuke, maar zware ervaring. De rest van de wandeltocht was gevuld met nog meer adembenemende uitzichten, diep groene vulkanische meren en goeie conversatie. Na de lange tocht volledig gesloopt, maar op de een of andere manier heb ik mij toch tot een avondje uit kunnen brengen met een groepje mensen uit het hostel. Dit tot groote spijt de volgende dag, want ik was werkelijk helemaal niets meer waard. Een dagje getemporiseerd en de dag erna weer door richting Auckland.

Auckland: A nice family home.

De rit naar Auckland was(zoals elke rit in Nieuw Zeeland)betoverend mooi. Ik kan er maar niet aan wennen hoe ook Nieuw Zeeland me blijft verbazen met natuurlijke schoonheid. In Auckland heb ik voor het eerst deze reis weer eens in een huis geslapen. Jacq en Kerry(vrienden van de familie) lieten mij voor iets meer dan een week volledig profiteren van ongefijnste gastvrijheid. Ook de kinderen Jake, Natasha en Elliot hebben me werkelijk weer even thuis laten voelen. Om na 4,5 maanden weer in een huis te zijn waar je eigenlijk leeft zoals thuis was wel even wennen in het begin. Het went echter snel en beviel zeer goed. De dagen die volgden waren gevuld met lekker ontspannen, maar ook zeker Auckland en omgeving verkennen. Jacq nam me mee naar de skytower(een 100+ bouwwerk in het centrum van Auckland waarvan je ongeveer de hele stad kan zien. Een van de tofste dingen die ik in die tijd heb gedaan was met Jake naar Bethel's beach gaan. Wat kan er nou zo leuk zijn aan een strand? 30meter hoge zandduinen om precies te zijn, en niet om vanaf te lopen, maar om vanaf te surfen! Heel tof en pijnloos. Je bouwt toch aardig wat snelheid op en aangezien ik zeker geen expert ben op surfgebied is het een hele uitdaging om het op het bord tot de bodem van de duin te maken. Dus half surfend, half rollend heb ik mijn eerste ervaring opgedaan met duinsurfen. Niet alleen de duinen waren tof, het strand hier was ook zeker de moeite waard. Gigantische rotsen die uit de oceaan steken. Pfoe pfoe Nieuw Zeeland, wauw. Om niet te veel te wennen aan thuis zijn ben ik in het weekend naar de Bay of Islands gegaan. De Bay of Islands liggen in het uiterste noorden van Nieuw Zeeland en zijn een spirutuele plek voor de Maori. Heel veel spiritueels heb ik hier echter niet gedaan, wel ben ik opnieuw getrakteerd op een paar panorama's waar je u tegen zegt. Met een boottocht van een paar uur een stukje van de eilanden verkent en naar 'the hole in the rock' gegaan. In principe is het gewoon een rots in de oceaan met een groot gat erin, waar je onder de juiste omstandigheden onderdoor kan varen. Helaas was de zee iets te wild die dag en in plaats van een poging te wagen en waarsschijnlijk op de bodem te eindigen keerden we maar weer om. Onderweg nog even een paar dolfijnen gespot die zich aan het uitsloven waren door achter de boot hoog uit het water te springen(pff patsers). Hierna weer terug gegaan naar Auckland waar ik nog een paar heerlijke dagen bij Jacq en de familie heb doorgebracht. Aangezien ik nogal krap bij tijd zit en ik langer bij de familie was gebleven dan gepland, heb ik helaas een paar stops moeten overslaan. Eergister ben ik vanuit Auckland naar Wellington gevlogen en vervolgens naar Kaiteriteri gegaan waar ik mijn Kiwi avontuur weer heb voortgezet.

Westcoast: This is gonna be a crazy ride.

De nieuwe kiwi groep is zeer tof wat op de eerste avond al resulteerde in een rijkelijke bierstroom, sterke verhalen en mooie momenten. Ik blijf bij deze groep tot het einde van mijn Nieuw Zeeland avontuur en ik heb het gevoel dat het wel eens een hele mooie tijd zou kunnen worden. Vanavond is er een kroegentocht gepland waarbij je met 1been aan iemand anders bent vastgebonden. Dit zal ook ongetwijfeld wel wat moois opleveren.

Dus ja, dit zijn weer wat avonturen van de afgelopen tijden. Ik weet niet of het jullie al is opgevallen maar mijn reis zit er alweer bijna op. Mochten er geinteresseerden zijn, op 8mei om 09:20 kom ik aan op schiphol. Vrienden en bewonderaars zijn welkom. Maar het is nog niet zo ver, ik kan(en ga)nog even zeer intens van al het goede om mij heen. Ik stel voor dat jullie hetzelfde doen. Voor zeg ik Kia ora!

Enjoy Life!

Caius

Reacties

Reacties

Malou

dankjewel voor al je verhalen van je belevenissen en avonturen! ook weer voor dit verhaal, heerlijk joh! Kia ora!

Oma AN.

dag Lieve Caius.
Wat heerlijke momenten maak je mee
Hoewel ik het fijn vind dat je weer terug komt.Dag CaiusGenieten Y love you.Oma An en Opa TEd.Kia ora

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!