Chiang Mai: The city is so nice, I had to go there twice!

Hey daar stelletje koukleumen! Ik zie dat jullie behoorlijk over het weer aan het klagen zijn. Maar dat kan ik ook! Ik ben nu in Bangkok en het is hier zo warm, dat als ik de metro uitloop mn bril beslaat. Dat is bij jullie waarsschijnlijk andersom(hihi). Maar genoeg geleuter over het weer, jullie willen natuurlijk weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal weer gedaan heb. Nou ik kan jullie vertellen dat het(vanzelfsprekend) nog altijd super met mij gaat en wat ik allemaal gedaan heb...

Chiang Mai part 1: Good ol' Dutchmen.

Dus daar zit ik dan in de slaaptrein riching Chiang Mai, mijn eigen ding te doen, komen er 2 jongens aanlopen die blijkbaar de stoelen/bedden naast mij hebben. En ja hoor, het zijn Nederlanders, wat zijn de kansen. Aardige relaxte dudes uit Haarlem die een soortgelijke trip doen als ik. Na even gepraat te hebben, gaan we naar de restaurant wagon, waar we een geweldige avond hebben gehad. Aan het eind van de avond hadden we een groep van ong. 12 mensen, waarvan wij met 6 personen de volgende dag een guesthouse gingen zoeken in Chiang Mai. Ik deelde een kamer met de 2 Nederlanders(Bo en Robin) in SK house. Een chille plek met een heerlijke binnenterein, waar je lekker kon ontspannen. Helaas werd ik na een uurtje in Chiang Mai te zijn geweest ziek, en kon ik om 5uur 's middags met koorts naar bed. De volgende dag was de koorts zo goed als weg en functioneerde ik bijna weer normaal. De dagen erna waren gevuld met super wandelingen door de stad en vooral met memorabele nachten. Voor de mensen die in Chiang Mai zijn geweest of weten dat er een poort is, we hebben samen met Trent(een dude uit Canada) de poort van Chiang Mai gesloten. Ja dat is mogelijk als je voldoende 'Dutch Courage' in je hebt. Ook Anna en Charley ben ik nog tegengekomen, heerlijk om hun weer te zien. Toen ik met Charley afsprak om ergens te gaan eten kwamen er 2 Australische meisjes met haar mee. Een van de 2 ging de volgende dag een bungeejump doen en vroeg me of ik ook wou. Natuurlijk kon ik hier geen nee tegen zeggen en daar stond ik dan de volgende morgen. 50 meter boven de grond, met mn benen aan elkaar vastgebonden. Niet een positie waar je jezelf graag in zou willen vinden. In mijn geval echter waren mijn benen ook vastgeknoopt aan een bungeekoord, wat het iets veiliger maakt, maar eerlijk is eerlijk, ik deed het zowat in mn broek. Het moment dat je boven bent en beseft dat je jezelf van die toren af moet gooien is zonder meer doodeng. Maar na 2minuten gemediteerd te hebben kon ik eindelijk moed bij elkaar sprokkelen om mezelf van die toren af te gooien. En wauw wat een goeie keus was dat! De eerste paar seconden ben je te bang om zelfs maar te schreeuwen, maar zodra dat touw rekt, niet breekt en je weet dat je niet hier zal sterven komt alles eruit. Werkelijk een waanzinnig gevoel. De volgende dag gingen mijn Nederlandse reisgenoten door richting Laos en ik bleef in Chiang Mai, zoekend naar een nieuwe slaapplek.

Chiang Mai part two: Lita's.

Dat ik besloot in Lita's te blijven is tot nu toe misschien wel mijn beste beslissing geweest. Lita's is een dormitry waar je voor zo weinig als 100baht per nacht een bed kan krijgen. Bed in dit geval betekent een keihard matras, en een kussen waar je hoofd in verdwijnt. Nee het was niet de kamer, de douche of de preis die Lita's zo goed maakte, het was de sfeer. De slaaplaatsen zijn gebouwd op pilaren dus onder de slaapplekken is een open ruimte waar mensen kunnen zitten, drinken, ontspannen, muziek kunnen spelen en ja hoor, zelf koken! Effie de eigenares zorgde ervoor dat iedereen zich op zijn gemak voelde. De eerste avond ging ze zelfs zo ver om de ingredienten voor pad thai te halen en leerde ze ons allemaal hoe je dat moet klaarmaken:D! De sfeer was niet alleen daardoor zo goed, maar vooral ook door de andere reizigers. 2ieren, 2 engelsen en 2 israeliers hebben mijn tijd daar vooral geweldig gemaakt. Op een avond heb ik samen met Jenna a.k.a. chicago(Israelier) pasta gemaakt. Heerlijk om zelf weer te kunnen koken maar ook wel spannend, want in ons gezelschap was ook een Italiaan! Dat 1 woord mij ooit zo trots zou kunnen maken, had ik niet verwacht. Nadat hij zijn bord had leegegeten, voor de 2e keer had opgeschept en weer had gegeten keek hij mij simpel aan en zei: 'Complimente.' Haha, ik was werkelijk in de 7e hemel.

Chiang Mai part three: The best of the best.

Ok om dit verhaal niet eindeloos lang te maken heb ik een paar dingen die ik jullie wil meegeven mocht iemand van jullie ooit naar Chiang Mai gaan(wat best mogelijk is aangezien ik Jesse en Joran daar op straat tegenkwam).

1: Ponnapan Thai Food.

Deze dame heeft mij de twee weken die ik in Chiang Mai heb doorgebracht, gevoed met de meest heerlijke thaise gerechten. Niet alleen is haar eten geweldig, ook zijzelf is behoorlijk tof. Ik durf zelfs te zeggen dat ze me wel aardig vond, want toen ik weer eens bij haar kwam eten, gaf ze me tot mijn grote verbazing een shirt. Naast het eten is het ook een goede plek om interessante mensen te ontmoeten die wat langer in Chiang Mai zijn.

2: Tip's Fruit Shakes.

In de Sompet Markt staat een kleine thaise dame dag in dag uit, met een gigantisch mes haar magie te beoefenen. Hoe ze het doet zonder haar vingers af te hakken weet ik niet, maar haar snijkunsten zijn ongeloofelijk, net als haar fruit shakes. Mijn dagelijkse portie vitaminen kwam ik dan ook graag bij Tip halen.

3: Soi-walking.

Deze term heeft misschien de nodige uitleg nodig. In Thailand heb je net als in Nederland grote straten en kleine straten. De grote straten heten Thanons en de kleine Soi's. Chiang Mai zit vol met deze soi's en op hun beurt zitten deze straatjes vol met de meest maffe en mooie dingen. Grafitti, maffe borden en hele sfeervolle plaatjes. Ik heb vele uren rondgebracht om me te verbazen wat er allemaal in te vinden is.

4:Huay Tung Thao.

Dit is een prachtig meer aan de voet van een van de bergen 12km buiten Chiang Mai. Met een scooter en een groepje mensen waren we hiernaartoe gereden voor een middagje ontspannen. Heerlijke ontspannen sfeer, lekker water en heerlijk eten. Alhoewel de levende garnalen toch wel apart waren.

5:THC rooftopbar en Roots rock reggea bar.

Dit zijn 2 van mijn favoriete uitgaansplekken in Chiang Mai, de rooftopbar aan het taepe plein geeft een mooi uitzicht over de stad. Iedereen zit op de grond aan lage tafels, schoenen uit en goeie gesprekken. In roots zal je echter geen tijd hebben om te praten. In deze bar wordt elke avond live gespeeld en behoorlijk goed. De kans is vrijwel 100% dat je na 5minuten midden op de dansvloer staat en met iedereen meegaat in de flow.

6:Pai.

Ok, technisch gezien is Pai niet Chiang Mai, maar ik moet jullie er toch over vertellen. Samen met de 2 israelische meisjes ging ik naar Pai. Pai is een stadje/dorpje 132km ten noordwesten van Chiang Mai. Je kan een bus boeken of een scooter/motor huren en er zelf heen rijden als je de bergwegen aandurft. Na al mijn avonturen zouden jullie er natuurlijk vanuit gaan dat ik de scooter nam, dus om jullie niet teleur te stellen waagde ik mezelf op een 4uur lange tocht door de bergen. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! De scooters hier gaan net even ietsje harder dan thuis(heb 120 op de snelweg gehaald) en rijden als een droom. In de bergen echter mijn snelheid verminderd, en genoten van het rijden en de natuur. Heerlijk alle bochten in slalommen om na elke 50 meter getrakteerd te worden op een prachtig panorama. Pai zelf is plekje midden tussen al deze bergen en vanuit je bungalow heb je een fenomenaal uitzicht. Ontspannen lijkt het ding te zijn in Pai en dat hebben we dan ook maar gedaan.

Ok, dus na al mijn mooie tijden in Thailand ga ik vanavond toch echt door richting Indonesie, waar ik een gigantisch nieuw avontuur ga beleven! Ik denk aan jullie allemaal en heb de tijd van mijn leven. Bobby als je dit leest, ik weet dat sneeuw leuk is maar in naam van alle ramen: gooi alsjeblieft geen sneeuwballen. Verder wens ik mijn team vandaag heel veel succes, ik weet dat het lastig is om te winnen nu jullie sterspeler in Azie zit, maar ik heb al het vertrouwen in jullie! Met dat gezegd te hebben neem ik afscheid van jullie vanuit Thailand en mijn volgende bericht zal vanuit Indonesie zijn!

Veel liefs en Enjoy life!

Caius

Reacties

Reacties

Fien

Broertje, klinkt heerlijk!!!!

Oma An

lieve Caius, Jouw verhaal gelezen . Dan ben je een beetje dichter bij .We denken aan je. Lieverd de tyd gaat snel .Veelplezier in je nieuwe land.Ik ben zo bly voor jou, dat je het mag beleven. Een knuffel Oma An En Opa.

malou

weer een heerlijk verhaal!!! op naar nieuwe ervaringen, en verhalen,ik kijk er steeds naar uit! Love you!

Hetty

Zelfs hier in Enschede word je gevolgd.Wat een reis,geweldig,ik vergeet even de sneeuw!

Robin en Bo

Beste man! mooi weer om te lezen! lekker dat je nog mooie tijd hebt gehad in chiang mai! Laat even weten hoe indonesie is ouwe! Cheers!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!