The end of my stray andventure.

Hey daar mensen in Nederland! Weer een tijdje geleden sinds ik iets van me heb laten horen en nee dit komt niet omdat ik al die tijd verdwaald was in de jungle. Ik neem aan dat met jullie alles nog goed is, hier gaat het zoals altijd super. Jullie staan natuurlijk te popelen om te horen wat ik dan allemaal heb gedaan, so i'll jump to the case.

From Tad Leuk to Don Det.

Dus, na mijn jungle avontuur volgde een paar dagen waarin verplaatsen de hoofdrol speelde. Elke dag weer een paar uur in de bus en veel kilometers maken. Dat betekent natuurlijk niet dat ik onderweg helemaal niks heb gedaan, sterker nog, ik heb weer een paar hele toffe dingen gedaan.De dag na mijn avontuur gingen we door naar who knows where, waar we een super toffe tempel hebben bezocht. Deze tempel was tijdens de secret war gebombardeerd, maar wordt nog steeds gebruikt als tempel. Overal zijn gaten in de muur en in het dak, budha beelden die nog maar voor de helft staan, trappen die nergens heen gaan, al met al een indrukwekkend geheel, als je bedenkt dat dit eerst een complete tempel was.

Na de tempel gingen we door naar ons guesthouse een uurjte verderop. Vlak bij het guesthouse was een 7km lange grot waar een rivier doorstroomde. Voor 40.000 kip(4euro) kon je een bootje huren en door de grot varen. De grot was zeker een van de grootste die ik ooit heb gezien en de gigantische open ruimtes waren op zijn minst imposant te noemen. Niemand raakte tijdens deze tour verdwaald, desondanks werden toch de nodige opmerkingen gemaakt richting Mikael en mij dat we niet te ver van de gids moesten dwalen.

Anyhow, de volgende dag was weer een avontuur want we gingen naar het 'monkey village' een dorpje in de middle of nowhere waar we bij de locals gingen slapen. Het dorpje dankt zijn bijnaam echter aan de 3 apenfamilies die in de buurt wonen. Charley waarschuwde ons al dat degene die het eten van de boot naar het dorp droegen, op moesten passen voor de apen. Dat was zeker niet overdreven, nog geen 20meter hadden we gelopen of de apen zaten al op 2meter afstand en een enkele waaghals zelfs al bijna aan de bananen. Uiteindelijk zonder kleerscheuren en met ons eten bij het dorpje aangekomen. Hierna gingen we het eiland een beetje verkennen, aapjes voeren en de zonsondergang bekijken. Die avond werd een ceremonie voor ons gehouden, waarin we gezegend werden en vooral veel lao lao moesten drinken.De dagen hierna waren gevuld met prachtige watervallen, lange busritten, heerlijk eten en ook nog de nodige karaoke in Pak Se. Na een leuke nacht gingen we door naar the 4000islands en metname Don Det.

Don Det: Hammock mania.

De 4000 islands zijn zoals de naam misschien al wel verraad, een grote groep eilanden in het zuiden van Laos. Op 1 van deze eilanden heb ik vervolgens een heerlijke 8daagse week gehad. Don Det is behoorlijk klein en later die week heb ik ervaren dat het eiland in een kleine 2uur rondgewandeld kan worden en dat er behalve guesthouses, bungalows, restaurants, bars en een paar boeren helemaal, maar dan ook niks is. Na 2 leuke dagen met de groep gingen de jongens door naar Cambodja en bleef ik in mijn eentje achter om te wachten op de volgende bus die de volgende week zou komen. In de week die volgde had ik een zeer druk schema. Elke dag opstaan rond een uur of 10, een hoofdstuk uit Shantaram(een boek) lezen, douchen, ontbijten, terug naar mijn bungalow, in mijn hangmat nog enkele pagina's bekijken, een dutje doen, lunchen, terug naar de hangmat, lezen, dutten, muziek luisteren, lezen, eten, terug naar de hangmat en tot sluit naar bed. Dit verhaaltje herhaald zich zo'n 7x, werkelijk waar een week naar mijn zin.

Back to Thailand.

Na mijn zalige weekje kwam de volgende groep waar anna weer de tourleidster was. Ik was de enige persoon die ze meenam terug naar Thailand, dus ik had lekker een prive gids. Na een lange dag in de bus kwamen we in een stad ergens in het oosten van Thailand waar we heerlijk gegeten hebben bij een soort shabu shabu. Voor 300baht sushi buffet, chinese fondue van de lopende band, drinken en ijs zo veel als je in anderhalf uur kan eten. Na genoeg voor 3 dagen te hebben gegeten stapten we op de nachttrein richting Bangkok. Nu zit ik in Bangkok en ga vanavond nog door naar Chiang Mai om die stad zo goed als mogelijk te verkennen.

Laos.

Al met al heb ik een geweldig maandje gehad in Laos. Een land waar de wegen voor helft geasfalteerd zijn, waar werkelijk overal honden rondlopen, waar de nationale drank niet te drinken is, maar het bier des te beter, waar ik ben kwijtgeraakt in de jungle en 1 ben geworden met mijn hangmat. Maar vooral het land waar ik een paar hele toffe mensen heb leren kennen waarvan ik zeker weet dat ik ze nog ga zien in de toekomst. Uitnodigingen vanuit Zweden, Engeland en Australie zijn al binnen, dus wie weet waar dat heen gaat.

Ik hoop dat jullie nu helemaal up to date en tevreden zijn! If not, let me know. Nog vragen of verzoekjes? Laat maar een berichtje achter. Ik ga ervandoor. Enjoy life daar in Nederland, hier geniet ik nog altijd met volle teugen!

Groetjes uit Bangkok!

Reacties

Reacties

oma An (ankempers-siers@hccnet.nl)

Dag m'n lieverd,wat is het toch fijn om te lezen hoe dat het met je gaat. en wat maak je mooie mensen mee.Hier is het goed. We hebben echt geen winter. Ik denk aan je.Geniet vol op I love you, big kiss, Oma An.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!