Birthday abroad

Hallo allemaal! Hoe is het daar bij jullie? Hier is het inmiddels nog steeds super, misschien zelf wel nog leuker dan eerst! Wel even wennen om weer nederlands te schrijven/denken. De afgelopen tijd echt alleen maar engels gepraat, gedacht en zelfs gedroomd. Als dat maar goed gaat tegen de tijd dat ik terug ben? Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van mijn overzeese activiteiten. Maaar dat betekent niet dat ik niets heb gedaan. Sterker nog, ik ben zo druk geweest dat ik gewoon geen tijd heb gehad om te bloggen. Dus ben ik vandaag maar een uurtje eerder opgestaan omdat ik weet dat jullie allemaal uitkijken naar mijn verhalen(a). Mijn laatste update was vanuit Chiang Mai, inmiddels ben ik al een tijdje in Laos. Ik zal jullie maar even vertellen hoe ik hier dan terecht ben gekomen. Ik werd vrijdag opgehaald met de straybus, die tot Chiang Kong door zou gaan. Eerst hebben we nog een hele leuke tussenstop gemaakt in Chiang Rai. We gingen de white temple bezoeken. Werkelijk een one of kind tempel. De meeste tempels hebben groene daken, of rode dingen, goed versiersels en weet ik veel wat, maar deze tempel is helemaal wit. Daarnaast staat de tempel ook nog vol met de meest maffe dingen. Het coolste was toch wel de binnenkant. Aan de ene kant was een schildering van nirvana(boedistiche hemel) en aan de andere kant een schildering van de hel. De hel was een monster? met allemaal kleine tekeneningen erop. Zodra je de muur goed ging bekijken kon je een hele hoop details ontdekken. Zo zaten o.a. micheal jackson, batman, bush en osama bin laden in de hel. Nog een hele hoop figuren, maar binnen mocht ik helaas geen foto's maken dus die ben ik vergeten:p. Toen door naar Chiang Kong waar eigenlijk niet zo heel veel was. Chiang Kong is een dorpje aan de grens met Laos. Heb wel de nieuwe groep een beetje leren kennen, weer heel anders dan vorige. Iedereen is nog een beetje op zichzelf, maar in de komende dagen veranderde dat wel. Een hoop nederlanders in deze groep, 5 in totaal. 3zweden, 3australiers,1 oekraienier? en anna de tourleidster een rus. De volgende dag de Mekong overgestoken en toen was ik opeens in Laos. Laos heeft een hele andere vibe dan Thailand. Ik zou zeggen iets ruiger, maar ook puurder. Toen begon een lange, heftige en niet geheel ongevaarlijke busrit door de bergen en heuvels. De wegen in Laos zijn een stuk minder dan in Thailand en in de bergen slinger je nogal heen en weer. Op een gegeven moment had de buschauffeur de smaak te pakken en begon op aardige snelheid te rijden. Tot we in een lange bocht zaten en toch iets te hard bleken te gaan. De bus kwam met 2 wielen los van de grond, om vervolgens zo een stukje door te rijden. Gelukkig kwamen daarna de andere 2wielen ook weer op de grond, dus geen problemen. Niemand gewond, geen doden, dus ik denk: ahh, nobody died, so it's just good fun. Na een flink aantal uren in de bus kwamen we aan in Luang Namtha. Een leuk stadje in het Noorden van Laos. Ik kwam Micheal en Jill hier weer tegen, dus dat was heel gezellig. Omdat het morgen 1ste kerstdag zou zijn moesten we allemaal voor iemand een cadeautje kopen. Dus ik een teddybeer kussen gekocht voor iemand die ziek was. Vervolgens heerlijk gegeten, een hele eend voor 28000kip(iets minder dan 3euro). Die avond ook een zeer interessante ervaring gehad. De Chinese Disco. In principe gewoon een club die tot laat open is. De club zit alleen wel vol met ik denk chinezen, die behoorlijk uitbundig dansen. De volgende dag gingen we door naar Nong khiaw, onze gids Noi vertelde ons dat de goede wegen vanaf nu voorbij waren. Hij sprak de waarheid, ik zou de busrit kunnen beschrijven als skippyballen op een wasmachine waar een baksteen in is gegooid. Van voor naar achter, van links naar rechts, we vlogen alle kanten op. In deze wilde en enigzins spastische bewegingen herkende ik een hoop danspasjes van de vorige avond. Toen was aankwamen in Nong Khiaw keek ik mijn ogen uit. Werkelijk een prachtig plaatsje aan de Mekong tussen de bergen in. vooral het uitzicht vanuit de hangmat op mijn balkon was adembenemend. Ik deel een kamer met Emma, een 23jarige australische. Superaardig en heel gezellig, een goede kamergenoot. Met kerst niet heel veel bijzonders gegaan, wel een potje jeu de boule gespeeld met de locals. De volgende dag hoorden we dat de zweden met de locals mee waren gegaan naar een dorpje in de buurt om het Hmong(een ethnische groep) nieuwjaar te vieren. Heel jammer dat ik dat heb gemist, maar je kan niet alles hebben. Vervolgens gingen we door naar Luang Prabang, waar ik nu nog steeds ben. Na een lange, prachtige en vooral heel erg koude bootrit(het is hier 's ochtends en 's avonds behoorlijk koud en ik heb niet echt warme kleren bij me) kwamen we aan in Luang Prabang. Waarsschijnlijk de meest touristische stad van Laos, maar wel heel erg mooi. Allemaal oude franse gebouwen en aan de Mekong. Vandaag was ook mijn verjaardag en kreeg het ultieme cadeau: voetbal! Er was een veld afgehuurd waar we lekker een uurtje heb gevoetbald. De vorige groep waarmee ik was gereisd was ook nog in Luang Prabang dus superleuk om hun ook weer te zien. Mijn volgende cadeau was een plastic zakje gevuld met lao lao. Lao lao is een rijstlikeur die absoluut niet te zuipen is. Desalniettemin is het onbeleefd op cadeau's af te wijzen. In de avond gingen we naar Utopia, een superrelaxte bar met heerlijke kussen waar je heerlijk op kan slapen. In Laos is echter een avondklok dus de meeste bars sluiten vroeg. Op weg naar huis kwamen een sportsbar tegen waar voetbal op te zien was. Ik, Micheal en 2 zweden bleven hangen om even te kijken. Vervolgens kwam er een zeer enthousiaste engelsman die ons vertelde dat we absoluut met hem moesten gaan bowlen. Dus tjah dat zijn we toen maar gaan doen. Bowlen was zeker zeer geslaag en leverde weer een mooi verhaal op. 1 van de zweden, Mikael, was bijna verkocht aans een local meisje. Toen ze vroeg how much your mother wants? Zei hij: I want a buffalo, but it has to be a big buffalo! And I want to see it first! Helaas hebben we haar daarna niet meer gezien. De afgelopen dagen waren ontzettend gezellig en zeer relaxed. Ik zit nu in een groepje met de 3zweden, Micheal, Emma en Diema(oekraine). So far is Laos echt top en ik blijf in Laos tot 22januari. Ik ga proberen binnenkort nog wat foto's op facebook te zetten. Tot dan zeg ik tot ziens! En geniet van mijn verhalen, ik geniet er met volle teugen van!

Reacties

Reacties

opa Ted

Hoi Caius
We beleven jouw trip hier mee door jou prachtige verhalen. Geniet ervan, voorlopig kom je er niet weer !
heel veel groeten en liefs, ook van oma.
Jeopa

siersjes

Haii Caius,,
Gelukkig nieuwjaar van ons allemaal!
Daar aan de andere kant van de wereld!
Groetjes Nico, Els, Nienke, Lieke

Marcella

Wat leuk allemaal Caius! Ook hele leuke foto's! Ik ga niet meer zeggen dat je moet genieten want dat doe je toch wel. Maar wel een heel erg gelukkig nieuw jaar! :)

Madeleine

Eindelijk tijd om naar je verhalen te kijken. Het klinkt geod hoor! Blijf bij jezelf en maak het fijn.
Groeten van Koen, Emmylou, Bram, Robert en mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!